Sunday, July 3, 2011

sunyii nyeh .

Rase sunyii ..
Sangat sunyi ..
Nape sunyi ?
Hati kosongg ?
Entaa ,tatauk .. mungkinn .
Aku manusia yg pelupe .yg da jadi aku yg dulu . aku yg dulu ..
Aku yg dulu ?yaa , aku yg dulu .
Ustaz kate ,kalau kite nak jadi baek , setiap hari kite kene tingkatkan iman kite . sbb ape ? sbb manusia punye iman sentiasa berkurang dan bertambah . so kalo byk amalan baek , mningkatlahh iman n vice versa .
Senang keh nak istiqamah ?
Takk !susaa .bukan senang nak jadik baek . nak jadik jahad tohh yee senang . sbb yg jahad toh mmg nafsu kite suke buad . yg baek toh , mane nafsu suke . yee dakk ? aiyarkk !
Aku baru jeh habez bace novel hlovate – contengan jalanan .touchyy ¬ jahelnye aku !kenape kene pikir ape org akan kate kalo nak berubah ? kenape kene pikir ape perasaan org kalo tetibe berubah mendadak? Kenape kene pikir ape org toh akan piker pasal kite? kenape ?
Kenape tak pikir ape Allah akan kate kalo kite berubah utk Die, utk cari redha Die ?kenape tak pikir ape perasaan Allah kalo kite lgsong tak tebukak aty utk jadik baek dlm erti kate sebenar ? kenape ?
Hlovate ckp ‘aku arah hidup sendiri , bukan org arah hidup aku’ is right . betul .bukan keh kubur masengmaseng ? biarlahh org nak kate ape ponn , yg kene seksa kat kubur nanti diri sendiri jugak . bukan bole maen kongsikongsi . biarlahh org nak kutuk ape ponn kalo tetibe rase nak berubah ke arah yg lebih baek , tapaya lahh dok ekod ckp die , nanti kat kubur bukan die bole tanggong dose kite ponn . yg kite dok piker sgt ckp org , lastlast mati nti kite yg mderite sensorang nunn . ehm betol lahh toh .
Sbb ape mnusie selalu buad kejahilan even da tauk balasan tuhan nti ?sbb tuhan tak tunjok betolbetol hukuman toh lagi . kite setakat dengaa cerite then takod for just 10mnits n repeat balek kejahilan toh . habis ?nak tggu smpai betolbetol hukuman tuhan toh jadik dpn mate ? aku sendiri ponn takod . takod kalo mati dlm keadaan aku tenga buad kejahilan . mane lahh tauu kan . da lahh aku neh lalai , bengong pulok tohh . adodoii ekeneken ..
‘’masuklah ke dalam islam secara keseluruhannya’’ .mcm mane ?for diz one , I think solat tiang die . kalo dah solat , sahsah lahh pakaian toh kite jage . takan lahh name jeh solat tp pakaian seksi lagi , an ? enta lahh .hah ,bab pakaian pulak mcm mane ? ‘’masuklah ke dlm islam secare keseluruhannya’’ .so sahsah lahh kene tutop semue an ? hatta tapak kaki ponn for the gurlss lahh . tp kenape aku rase susa utk tutop tapak kaki toh ? alasan aku , ‘’ alahh tggu lahh da abez skola nti ‘’ , ‘’ehmm malu lahh nti org kate poyo sgt laa pulak ‘’ . adodoii ekeneken . nyodd sggoh dirimu .
kenape nak pikir ape org akan kate ? entaa ,tatauk , hmm .. sedihnyee .
tatauk lahh nape lepas bace jeh novel contengan jalanan neh , aku rase mcm down gegile ! aku sendiri tatauk kenape . mybee sbb quote die ‘’ the man who decided to change on the 12th hours die on the 11th ‘’ . org yg konon nye kate nak berubah bile umo da masok 20 tp Allah tarek nyawe die awal sbelom 20 . kann da tak sempat nak betobat . aku neh haa , asek kate na change betol punye bile da abez jeh skola , ate bantaiinye aku mati esok ? hah ,toh makan die ! adodoii .
ehm enta lahh . mntakmntak hati aku cukop kuad utk go on dgn jalan neh .

No comments:

Post a Comment